Close Menu

    Subscribe to Updates

    Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.

    What's Hot

    Yeni Meksika’da Sosyal Medya Sektörü, Gençlerin Ruh Sağlığı Sorunları Nedeniyle Büyük Bir Mali Ceza ile Karşı Karşıya

    Ağustos 9, 2026

    Çad’da kolera salgını, Kuzey Djamena ve Hadjer Lamis’te 13 kişinin ölümüne neden oldu.

    Ağustos 8, 2026

    AB Komisyonu, IRIS2 Uydu Ağını Genişletmek İçin İlk Kez Anlaşma İmzaladı

    Ağustos 8, 2026
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Adana GüneşAdana Güneş
    • Eğlence
    • Haberler
    • İşletme
    • Lüks
    • Otomotiv
    • Sağlık
    • Seyahat
    • Spor
    • Teknoloji
    • Yaşam tarzı
    Adana GüneşAdana Güneş
    Ana sayfa » Yeni araştırma günlük soda tüketiminden kaynaklanan karaciğer riski konusunda uyarıyor
    Sağlık

    Yeni araştırma günlük soda tüketiminden kaynaklanan karaciğer riski konusunda uyarıyor

    Eylül 6, 2023
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp VKontakte Email

    Yeni yayınlanan bir çalışma, günde yalnızca bir soda tüketmenin karaciğer sağlığına zararlı olabileceğini gösteriyor. Harvard’a bağlı Brigham ve Kadın Hastanesi’nden araştırmacılar tarafından yürütülen çalışma 20,9 yıla yayıldı ve 98.786 kadını içeriyordu. Araştırma yakın zamanda Amerikan Tıp Birliği Dergisi’nde (JAMA) yayınlandı .

    Yeni araştırma günlük soda tüketiminden kaynaklanan karaciğer riski konusunda uyarıyor

    Araştırma, günde bir veya daha fazla porsiyon şekerli içecek tüketen kadınların, ayda üç porsiyondan az tüketenlere kıyasla karaciğere bağlı ölüm oranlarının önemli ölçüde daha yüksek olduğunu ortaya koyuyor. Baş yazar Longgang Zhao, “Bildiğimiz kadarıyla bu, şekerle tatlandırılmış içecek tüketimi ile kronik karaciğer hastalığı mortalitesi arasındaki ilişkiyi bildiren ilk çalışmadır” dedi.

    Araştırma endişe verici bulgular sunarken, yazarlar ek araştırmaların gerekli olduğu konusunda uyarıyorlar. Longgang Zhao, “Şekerli içecekleri karaciğer sağlığı riskleriyle ilişkilendiren bu gözlemleri doğrulamak için daha fazla çalışmaya ihtiyaç var” dedi.

    Endişe verici sonuçlar göz önüne alındığında, sağlık uzmanları daha sağlıklı içecek seçimlerini benimsemeyi öneriyor. Seçenekler arasında hepsi potansiyel karaciğer sağlığı yararları ile bilinen üzüm suyu, yeşil çay ve kahve yer alır. Bu çalışmanın ortaya koyduğu uzun vadeli çıkarımların ışığında, günlük içecek seçeneklerinin yeniden değerlendirilmesi hayati önem taşıyor. Sağlık uzmanları, ihtiyati tedbir olarak potansiyel karaciğer faydaları olan içeceklerin tercih edilmesini tavsiye ediyor.

    İlgili Mesajlar

    Çad’da kolera salgını, Kuzey Djamena ve Hadjer Lamis’te 13 kişinin ölümüne neden oldu.

    Ağustos 8, 2026

    AB sağlık grupları bağlayıcı ısı koruma önlemleri arıyor

    Ağustos 7, 2026

    Moderna, Kongo Demokratik Cumhuriyeti’ndeki Ebola salgını sırasında Ebola aşısı denemelerine başladı.

    Ağustos 5, 2026

    Michigan’daki salgın güncellemesi, iki siklospora kaynaklı ölümü doğruladı.

    Ağustos 4, 2026
    Son Haberler
    Teknoloji

    Yeni Meksika’da Sosyal Medya Sektörü, Gençlerin Ruh Sağlığı Sorunları Nedeniyle Büyük Bir Mali Ceza ile Karşı Karşıya

    Ağustos 9, 2026

    SANTA FE, Meksika / RankWire.AI / – Yeni Meksika eyalet mahkemesi, Meta'nın platformlarının kamu düzenini…

    Çad’da kolera salgını, Kuzey Djamena ve Hadjer Lamis’te 13 kişinin ölümüne neden oldu.

    Ağustos 8, 2026

    AB Komisyonu, IRIS2 Uydu Ağını Genişletmek İçin İlk Kez Anlaşma İmzaladı

    Ağustos 8, 2026

    Yapay Zeka Sektörü, ChatGPT’nin Metin Mesajlaşmasında Sınırsız Kullanıma Açılmasıyla Erişim Alanını Genişletiyor

    Ağustos 8, 2026

    AB sağlık grupları bağlayıcı ısı koruma önlemleri arıyor

    Ağustos 7, 2026

    Güney Kore Haziran ayında 49,73 milyar dolarlık rekor bütçe fazlası açıkladı.

    Ağustos 7, 2026

    Dünya Ticaret Örgütü Etkinliğinde Yapay Zeka Politikalarında Küresel Ticaretin Önemi Arttı

    Ağustos 6, 2026

    Euro Bölgesi imalat sektörü genişlerken ihracat siparişleri zayıflıyor.

    Ağustos 5, 2026

    Moderna, Kongo Demokratik Cumhuriyeti’ndeki Ebola salgını sırasında Ebola aşısı denemelerine başladı.

    Ağustos 5, 2026
    © 2024 Adana Güneş | Her hakkı saklıdır
    • Ana Sayfa
    • Bize Ulaşın

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.